CRM vergelijken

Het kiezen van het juiste CRM systeem lijkt een haast onmogelijke opgave. Er is veel aanbod en allen verschillen in prijs en beschikbare functionaliteiten. Dus hoe weet u nu welke software het beste past bij uw organisatie?

Voordat u een keuze maakt, moet u eerst goed voor ogen hebben wat u met het CRM systeem wilt bereiken. Zonder deze kennis kunt u niet bepalen welke functionaliteiten voor u interessant zijn en welke overbodig. Een CRM systeem moet altijd goed aansluiten bij uw bedrijfsprocessen. Deze zijn per bedrijf natuurlijk uniek. Zoek daarom de volgende zaken uit:

  • Hoeveel mensen gaan het CRM systeem gebruiken?
  • Wie is de bedoelde eindgebruiker van het systeem binnen uw organisatie?
  • Met welke bestaande IT systemen moet het CRM samenwerken?
  • Wilt u zelf aanpassingen kunnen doen aan het CRM systeem?
  • Werkt u internationaal en zijn hierdoor extra eisen aan uw zoektocht?

Gebruik uw gratis CRM wijzer en ontdek:

  • Welke van de honderden CRM systemen het beste passen bij uw bedrijf
  • Hoeveel een CRM implementatie in uw geval ongeveer gaat kosten
  • Welke functionaliteiten het belangrijkste zijn voor uw doelstellingen
Ontvang uw gratis CRM wijzer

Kies voor CRM leveranciers die passen bij uw bedrijfsprocessen

Zoals gezegd verschillen de bedrijfsprocessen per organisatie sterk. CRM software is een containerbegrip. Feitelijk betekent het “een automatiseringssysteem die de interactie tussen u en (potentiële) klanten ondersteunt“. Maar dat is erg breed. Er zijn tal van redenen om een CRM systeem te implementeren. Om de klantenservice te verbeteren, om uw marketingcampagnes te optimaliseren, voor salesdoeleinden etc. Dus waar legt u het accent?

En dat is nog maar het begin. Vervolgens moet u dieper ingaan op de manier waarop uw bedrijf is georganiseerd. Heeft u een callcenter? Dan wilt u waarschijnlijk functionaliteiten om dit te ondersteunen. Werkt uw salesteam veel op afspraken? Dan is het belangrijk dat het CRM systeem geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden om aan te tonen dat de bedrijfsspecifieke omstandigheden een belangrijke rol spelen bij de keuze voor een CRM systeem. Te veel bedrijven laten zich afleiden door mooie functionaliteiten en gimmicks, die niet direct cruciaal zijn voor uw organisatie.

Hoe vindt u het beste CRM systeem voor uw organisatie

Als u goed voor ogen heeft wat u wilt bereiken met de introductie van een CRM systeem, kunt u op zoek gaan naar een systeem dat goed hier bij aansluit. Maar hoe pakt u dit aan? Een verkeerde CRM keuze zal uw bedrijf ontegenzeggelijk geld en tijd kosten. U kunt natuurlijk rondvragen bij collega’s of zelf een internetzoektocht starten. Maar geen bedrijf is hetzelfde. Een CRM systeem dat goed werkt voor uw collega kan totaal ongeschikt zijn voor uw bedrijf. En bij een internetzoektocht moet u afgaan op de (gekleurde) informatie van de leveranciers zelf.

Gebruik daarom uw gratis CRM wijzer . Met deze onafhankelijk informatie vindt u een selectie van systemen die het beste passen bij uw organisatie. Er wordt daarbij rekening gehouden met uw budget, het beoogd aantal gebruikers en uw doelstellingen.

Gebruik uw gratis CRM wijzer en ontdek:

  • Welke van de honderden CRM systemen het beste passen bij uw bedrijf
  • Hoeveel een CRM implementatie in uw geval ongeveer gaat kosten
  • Welke functionaliteiten het belangrijkste zijn voor uw doelstellingen
Ontvang uw gratis CRM wijzer
+

Ontvang uw gratis CRM wijzer en ontdek:

  • Welke van de honderden CRM systemen het beste passen bij uw bedrijf
  • Hoeveel een CRM implementatie in uw geval ongeveer gaat kosten
  • Welke functionaliteiten het belangrijkste zijn voor uw doelstellingen
Verstuur
GDPR compliant
GDPR compliant